مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 14:102018-01-20فرهنگي

«کاشان، خانه سفال» منتشر شد


یک هنرمند با بیان این که فقر منابع مکتوب یکی از مهمترین مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در جامعه ماست، از انتشار کتابی با نام «کاشان، خانه سفال» خبر داد.

- یک هنرمند با بیان این که فقر منابع مکتوب یکی از مهمترین مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در جامعه ماست، از انتشار کتابی با نام کاشان، خانه سفال خبر داد.

عباس اکبری ـ عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان و عضو آکادمی بین المللی سرامیک ـ در یاداشتی که در پی چاپ کتاب جدیدش در اختیار ایسنا قرار داده نوشته است: انتشار مستند کاشان ، خانه سفال توسط موسسه کاشان، خانه سفال که مکتوبی بین رشته ای در حوزه مرمت بنا و هنر سفال است، نوید توجه روزافزون به ضرورت نگارش و مستندنگاری فعالیت هایی است که انجام می گیرد اما متاسفانه به دلیل نبود باور به ضرورت ثبت آن ها برای شان هزینه نمی شود.

این در حالی است که گاه هزینه های مستندنگاری در قیاس با هزینه های مادی و معنوی انجام پژوهش در محدوده فرهنگ و هنر به ویژه معماری و مرمت بنا بسیار ناچیز اما غفلت از آن ها جبران ناپذیر است.

از همین رو انتشار کتاب کاشان، خانه سفال نشان از درک چنین ضرورتی است.

این مجموعه در 168 صفحه رنگی و به قطع خشتی دربردارنده تصاویری مرحله به مرحله از روند مرمت خانه ای قدیمی در کاشان است که به زودی به عنوان مرکز فعالیت سفال در سطح م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کاشان، خانه سفال» منتشر شد

«کاشان، خانه سفال» منتشر شد