مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 10:552018-01-20سياسي

چرا دادستان در ماجرای تخلفات شهرداری ورود نکرده است؟


هرگونه استفاده از بیت المال برای مقاصد و کارهای شخصی خلاف بوده، پولشویی محسوب می شود و قابل مجازات است.

ایسنا نوشت: اکبر سرداری زاده با اشاره به صحبت های اخیر شهردار تهران، اظهار کرد: بیت المال از اسمش مشخص است یعنی اموال عمومی که به همه مردم تعلق داشته و به شخص خاصی تعلق ندارد.

مثل درآمدهای دارایی، عوارض شهرداری، درآمدهای شرکت نفت و وزارت نفت همه اینها به حساب خزانه دولت واریز می شود و بعد از آن متعلق به عموم مردم است؛ در واقع مانند پارک عمومی که مربوط به همه مردم است و همه مردم می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: نمی شود بیت المال را برای مقاصد خصوصی استفاده کرد، به عنوان مثال نمی توانم خرج انتخابات را از کیسه مردم و از خزانه دولت یا از عوارضی که به حساب شهرداری واریز شده برداشت و در کارهای انتخاباتی هزینه کرد.

در کشورهای دیگر شاهد بودیم که رییس جمهوری برای سفر شخصی اش از هواپیمای دولتی استفاده کرد و وقتی این مساله مطرح شد با آن برخورد شد.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: هرگونه استفاده از بیت المال برای مقاصد و کارهای شخصی خلاف بوده، پولشویی محسوب می شود و قابل مجازات است و باید درباره شخصی که از بیت المال که عوایدش باید به مردم برسد، برای مقاصد انتخابات یا هر کار دیگری استفاده کرده تحقیق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دادستان در ماجرای تخلفات شهرداری ورود نکرده است؟

چرا دادستان در ماجرای تخلفات شهرداری ورود نکرده است؟