مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 00:202018-01-19سياسي

آل حبیب: ایران بیش از 300 طرح بزرگ و کوچک در افغانستان اجرا کرده است


نشست ویژه افغانستان و آسیای مرکزی به ابتکار عمل قزاقستان که ریاست شورای امنیت را در ماه ژانویه بر عهده دارد و در سطح وزرا برگزار شد و در آن وزرای امور خارجه قزاقستان، - کویت لهستان، روسیه، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و معاونین وزرای امور خارجه امریکا، انگلیس، هلند و افغانستان شرکت داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسحق آل حبیب در سخنرانی خود با تاکید بر رابطه میان امنیت و توسعه گفت که افغانستان پس از تهاجم امریکا امن تر نشده است.

این واقعیتی که تهاجم به افغانستان و اصولا هرگونه تهاجمی به منطقه ما نه تنها باعث بهبود وضعیت امنیت نشده بلکه امنیت را شکننده تر ساخته است.

وی در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد که از نظر جمهوری اسلامی ایران، افغانستان باید به محلی برای همکاری بین المللی و نه رقابت بدل شود و همه کشورهای منطقه و جامعه بین المللی از این فرصت استفاده کنند تا با بهبود همکاریهای اقتصادی خود در زمینه های مختلفی مانند زیر ساخت ها، تجارت، سرمایه گذاری و حمل ونقل و ترانزیت صلح و امنیت را در افغانستان تقویت کنند و خود نیز از مزایای آن بهره مند شوند.

آل حبیبافزود: صلح، امنیت و توسعه در دنیای امروز را نمی توان به مرزهای یک کشور محدود کرد و تنها در چارچوب های منطقه ای و همه جانبه بدست می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل حبیب: ایران بیش از 300 طرح بزرگ و کوچک در افغانستان اجرا کرده است

آل حبیب: ایران بیش از 300 طرح بزرگ و کوچک در افغانستان اجرا کرده است