مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1396 ساعت 18:562018-01-18سياسي

لزوم تمرکززدایی در اقتصاد کشور/ فرمانداران از ظرفیت های خارج بودجه استفاده کنند


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، عدم تمرکز در اقتصاد کشور را ضروری دانست و گفت: تصمیمات حوزه توسعه اقتصادی باید متناسب با ظرفیت های استانی و منطقه ای اتخاذ شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی بعد از ظهر امروز در همایش فرمانداران و بخشداران استان کرمان اظهار داشت: رویکرد رسیدن به توسعه با توجه به ساختارهای سنتی که در اقتصاد کشور داشتیم، دیگر جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما در جایی از کشور تمرکز جمعیت و تمرکز ثروت را داریم و در جایی فقر مطلق مردم را زمین گیر کرده است، ادامه داد: کشور ما با وجود همه امکانات و توانمندی ها از وضعیت شاخص های اقتصادی نامطلوب رنج می برد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده نشان می دهد که باید به سمت عدم تمرکز در اقتصاد حرکت کنیم، یعنی به تناسب با ظرفیت های استانی و منطقه ای تصمیماتی بگیریم که بتواند حرکت توسعه را در اقتصاد کشور و استفاده از برابری فرصت اقتصادی پوشش دهد، امری که حلقه مفقوده ما در تصمیمات کشور بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: ابزاری که الان دولت در اختیار دارد، ساختاری اداری با بودجه کاملا تعریف شده است، در سال های گذشته یکی از مباحث مطروحه را اتکا به درآمدهای نفتی می دانستیم که باید کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تمرکززدایی در اقتصاد کشور/ فرمانداران از ظرفیت های خارج بودجه استفاده کنند

لزوم تمرکززدایی در اقتصاد کشور/ فرمانداران از ظرفیت های خارج بودجه استفاده کنند