مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1396 ساعت 13:002018-01-18اقتصادي

نباید دلارهای نفتی صرف هزینه واردات شود


نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دلارهای نفتی سرمایه کشور است و نباید با آن واردات انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، مصطفی رناسی شامگاه (چهارشنبه) در سمینار چالش های اقتصاد ایران در مسیر توسعه پایدار که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قسمت عمده و محور فعالیت های اتاق بازرگانی اصفهان معطوف به آموزش شده است که این موضوع در دیگر نقاط دنیا نیز مشاهده می شود.

وی افزود: بر اساس آمار از سال 70 تا 95 قیمت کالاهای وارداتی 40 برابر، تورم 83 درصد، افزایش قیمت کالاهای تولید داخل 81 برابر، مزد کارگر 160 برابر و قیمت ارز 26 برابر شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: مسیر کشور به سمت واردات صنعت بوده و تولید داخل با مشکل مواجه شده که در نهایت باعث تخریب شهرک های صنعتی شده است.

رناسی با بیان اینکه دلارهای نفتی سرمایه کشور است و نباید با آن واردات انجام شود، گفت: این سرمایه باید صرف تامین زیرساخت ها و تولیدات داخلی شود و این موضوع با مدیریت دولت امکان پذیر است، اما متاسفانه دولت با دلارهای نفتی درصدد جلوگیری از افزایش تورم است و باعث ورود کالاهای وارداتی شده است.

وی با بیان اینکه با وجود افکار عمومی، قیمت کارگر در کشورمان ارزان نیست، خاطرنشان کرد: قیمت یک کارگر در خارج از کشور 180 دلار است، اما در داخل کشور قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید دلارهای نفتی صرف هزینه واردات شود

نباید دلارهای نفتی صرف هزینه واردات شود