مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1396 ساعت 10:412018-01-17پزشكي

متخصص تغذیه مطرح کرد تغذیه مناسب برای پیشگیری از افسردگی های زمستانی


متخصص تغذیه درخصوص تغذیه مناسب برای جلوگیری از افسردگی در فصل زمستان توضیحاتی را ارائه داد.

- سیدضیاالدین مظهری متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان " در خصوص تغذیه مناسب تاثیرگذار بر روند افسردگی های زمستانی توضیح داد: کمبود این ماده معدنی نه تنها موجبات افسردگی افراد را فراهم می آورد، بلکه بروز ترس و چیره تر شدن خستگی را نیز به تهی شدن ذخایر بدن از این ریزمغذی نسبت می دهند.

برطرف کردن نیاز بدن از طریق مکمل یاری و یا منابع غذایی حاوی سلنیوم که منجر به رفع کمبود این ماده معدنی گردد، به سرحال شدن و برطرف نمودن افسردگی منجر خواهد شد.

مظهری گفت: ضمنا سلنیوم به علت خاصیت ضدزنگ زدگی و یا آنتی اکسیدانی، رادیکال های آزاد و مهاجم را خنثی می کند و از سرطانی شدن سلول ها جلوگیری به عمل می آورد و همانند سایر آنتی اکسیدان ها بر روی ساز و کار مغز و شبکه در هم تنیده اعصاب، تاثیر مثبت می گذارد و احتمالا از بروز آلزایمر زودرس جلوگیری می کند.

وی افزود: غنی ترین منبع غذایی سلنیوم، فندق برزیلی می باشد که بالغ بر 2500 برابر بیشتر از سایر آجیل ها، حاوی ماده معدنی سلنیوم است، ولی غذاهای دریایی، صدف، ماهی و آبزیان دیگر، دانه ها و غلات کامل پرک شده، جگر مرغ و جوجه پرورش یافته در هوای آزاد نیز از دیگر منابع غذایی سلنیوم محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص تغذیه مطرح کرد تغذیه مناسب برای پیشگیری از افسردگی های زمستانی

متخصص تغذیه مطرح کرد تغذیه مناسب برای پیشگیری از افسردگی های زمستانی