مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1396 ساعت 10:062018-01-17حوادث

اخاذ یک میلیارد ریالی فضای مجازی به دام افتاد


رییس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری متهمی که قصد داشت با سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی شاکیه مبلغ یک میلیارد ریال اخاذی کند خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری فارس" استان سمنان به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین صادقی در راستای کشف این پرونده اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع مزاحمت اینترنتی از دادسرای شهرستان شاهرود، پیگیری پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکیه مشخص شد متهم یا متهمین با استفاده از بستر یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید در فضای مجازی کرده اند و با ادعای در اختیار داشتن اطلاعات خصوصی شامل عکس و فیلم شاکی پرونده، درخواست یک میلیارد ریال وجه به منظور عدم انتشار این اطلاعات در فضای سایبر را داشته است.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت پرونده، تیمی ویژه از کارکنان مجرب پلیس فتا برای رسیدگی پرونده تشکیل، پیگیری و پی جویی پرونده در دستور کار قرار گرفت.

صادقی ادامه داد: با توجه به مستندات و ادله جمع آوری شده در سیر تکمیل پرونده مقدماتی، مشخص شد شاکی پرونده چندی قبل بدون رعایت کردن نکات ایمنی در نگهداری تجهیزات هوشمند، گوشی شخصی خود را برای تعمیر در اختیار یکی از تعمیرگاه های تلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخاذ یک میلیارد ریالی فضای مجازی به دام افتاد

اخاذ یک میلیارد ریالی فضای مجازی به دام افتاد