مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1396 ساعت 14:202018-01-16اقتصادي

سازمان ملل: 22 میلیون یمنی نیازمند کمک مبرم هستند


سازمان ملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد، بیش از سه چهارم یمنی ها اکنون احتیاج مبرم به کمک های انسانی همزمان با تداوم جنگ در این کشور دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در حال حاضر حدود 8.

4 میلیون یمنی با خطر قحطی روبرو هستند در حالی که این میزان در سال 2017 معادل 6.

8 میلیون تن بود.

آنگونه که سازمان ملل اعلام کرده حدود 22.

2 میلیون تن از جمعیت 29 میلیون نفری یمن معادل 76 درصد جمعیت این کشور وابسته به نوعی کمک هستند و تعداد این نیازمندان در طی شش ماه گذشته افزایش یک و نیم میلیون نفری داشته است.

با این حال تلاش های سازمان ملل برای رسیدگی به بحران انسانی یمن که از آن به عنوان بدترین بحران انسانی حال حاضر جهان یاد شده از بابت محاصره فلج کننده بنادر یمن از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان با اخلال جدی مواجه شده است.

بعد از آنکه در ماه نوامبر شبه نظامیان حوثی یمن با موشکی فرودگاه شهر ریاض را مورد حمله قرار دادند ائتلاف تحت رهبری عربستان حتی تحویل کمک های سازمان ملل به این کشور را نیز متوقف کرد اما بعدا کمی آن را تخفیف داد.

روز دوشنبه یک کشتی حامل چهار جرثقیل متحرک که چندین ماه با ممنوعیت های ائتلاف تحت رهبری عربستان مواجه شده بود توانست سرانجام در بندر حدیده یمن پهلو بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: 22 میلیون یمنی نیازمند کمک مبرم هستند

سازمان ملل: 22 میلیون یمنی نیازمند کمک مبرم هستند