مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1396 ساعت 13:162018-01-16سياسي

جنیدی خبر داد تدوین لایحه شفافیت اقتصادی برای اجرای حقوق شهروندی


شفافیت اقتصادی یکی از مقوله هایی است که دغدغه بیشتری روی آن وجود دارد و در بحث حقوق شهروندی در یک سال گذشته به این مسأله توجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه دولت "، لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور، گفت وگویی را با پایگاه اطلاع رسانی دولت انجام داده که متن کامل آن را پیش رو دارید.

همانگونه که مستحضرید بیش از یک سال از رونمایی سند منشور حقوق شهروندی و ابلاغ آن به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی می گذرد.

چه اقداماتی در این مدت انجام شده است؟ در قانون اساسی فصلی داریم به نام حقوق و آزادی های ملت که باید تمام قوانین عادی لازم برای اجرای آنها به تصویب برسد.

به طور پراکنده قوانینی تصویب شده، اما یکدست نبوده است.

منشور تلاش کرده است تمام اصول قانون اساسی مرتبط با حقوق شهروندان ایرانی و قوانین عادی که برای اجرای این اصول به صورت پراکنده تصویب شده و نیز مواردی که با نظام حقوقی موجود قابل اجراست را یکجا و به صورت منسجم و منظم جمع آوری کند.

این حقوق شامل حقوق عمومی و سیاسی، حقوق خصوصی و مدنی، به عبارتی حقوق اجتماعی و نیز حقوق اقتصادی و فرهنگی است که در واقع منشور ساختار حقوقی منظم به آنها بخشیده است.

برخی از مفاهیمی که در منشور بود و حقوقی که مردم درچارچوب حقوق شهروندی داشتند اگر خلاء داشته و یا تفصیلی نبوده در یک سال گذشته در چهار پنج ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنیدی خبر داد تدوین لایحه شفافیت اقتصادی برای اجرای حقوق شهروندی

جنیدی خبر داد تدوین لایحه شفافیت اقتصادی برای اجرای حقوق شهروندی