مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1396 ساعت 11:162018-01-16اقتصادي

یادداشت اقتصادی واگذاری بی قید و شرط بازار لوازم خانگی ایران به دو برند کره ای


دو برند کره ای لوازم خانگی یعنی سامسونگ و الجی در حالی نزدیک به 70 درصد بازار ایران را در اختیار گرفته اند که در خصوص تولید داخلی آنها تساهل قابل توجهی صورت گرفته است.

- واگذاری بی قید و شرط بازار لوازم خانگی ایران به دو برند کره ای دو برند کره ای لوازم خانگی یعنی سامسونگ و الجی در حالی نزدیک به 70 درصد بازار ایران را در اختیار گرفته اند که در خصوص تولید داخلی آنها تساهل قابل توجهی صورت گرفته است.

نعت لوازم خانگی با بازاری قریب به 17 هزار میلیارد تومان، یکی از بزرگترین بازارهای کالا در کشور است که برندهای خارجی سهم ارزشی بالغ بر 70 درصد از آن را تصاحب کرده اند، دو برند مطرح کره ای ال جی و سامسونگ، بیش ترین سهم را از کیک بازار لوازم خانگی ایران، با نسبت 65 درصد در اقلام اصلی به خود اختصاص داده اند.

در سال های اخیر با احداث خطوط تولید محصولات این دو برند کره ای در کشور، عمده محصولات تلویزیون، لباسشویی و بخشی از یخچال فریزرها و برخی دیگر از محصولات در خاک کشور مونتاژ شده که موجب ایجاد اشتغال مستقیم حدودا پنج هزار نفری شده است.

مسلما این اتفاق مبارکی است که کالاهایی که به صورت محصول کامل(CBU) وارد کشور می شدند در خاک کشور مونتاژ شوند،چرا که سبب ایجاد ارزش افزوده بیش تر و رشد تولید ناخالص، و از سوی دیگر اشتغال زایی می شود، این روند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت اقتصادی واگذاری بی قید و شرط بازار لوازم خانگی ایران به دو برند کره ای

یادداشت اقتصادی واگذاری بی قید و شرط بازار لوازم خانگی ایران به دو برند کره ای