مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1396 ساعت 10:502018-01-16پزشكي

بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از کم خونی


مصرف پروتیین حیوانی نظیر گوشت گاو، ماهی و پرندگان به دلیل جذب آهن بیشتر از این منابع به تمام افراد به ویژه افراد در معرض خطر و مبتلا به فقر آهن توصیه می شود.

- به دلیل آن که جذب آهن مواد پروتیینی گیاهی نظیر سبزی ها و میوه ها کمتر از پروتیین حیوانی است، مصرف توأم با منابع ویتامین c برای افزایش جذب آهن توصیه می شود.

کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف خشکبار نظیر توت خشک، برگ آلو، انجیر و کشمش، غلات و حبوبات جوانه زده نیز جزو منابع مفید و موثر برای پیشگیری از کم خونی است.

شهلا جودت اظهار کرد: کم خونی نوعی اختلال شایع خونی است که به کاهش بیش از حد طبیعی گلبول های قرمز خون اطلاق می شود و می تواند زمینه بسیاری از بیماری ها را در فرد به وجود آورد.

وی ادامه داد: کم خونی می تواند به سرعت عملکرد بدن را تحت تاثیر قرار دهد و بسیاری از افراد مبتلا به کم خونی از افت عملکرد و کارآیی بدن به شدت رنج می برند که در صورت اقدام نکردن به درمان و تشدید این اختلال، زندگی روزمره آنها مختل می شود.

جودت افزود: کم خونی دوران کودکی به رشد و تکامل مغزی کودکان صدمات غیرقابل جبرانی وارد می کند و اثرات آن به اشکال مختلف نه تنها از دوران کودکی به شکل تاخیر در تکامل و هماهنگ شدن حرکات دیده می شود، بلکه با آثار سوء در کیفیت زندگی در دوره های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از کم خونی

بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از کم خونی