مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1396 ساعت 14:562018-01-15سياسي

تأسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو تصویب شد


کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو با پیگیری و تلاش مستمر رییس و دبیر گروه حکمت، طب اسلامی و طب ایرانی فرهنگستان علوم پزشکی ایران و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تأسیس شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بهداشت و درمان "، تأسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران به ریاست علی اکبر ولایتی، رییس گروه حکمت، طب اسلامی و طب ایرانی فرهنگستان علوم پزشکی ایران و با تلاش و پیگیری مستمر محمدرضا شمس اردکانی، دبیر این گروه و عضو پیوسته فرهنگستان و سعدا.

نصیری قیداری، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و ایران، پس از چهار سال، مورد تایید و تصویب نهایی یونسکو قرار گرفت.

این کرسی با ایجاد و ترویج یک نظام یکپارچه در زمینه تحقیقات، آموزش، اطلاعات و مستندات طب سنتی از طریق تسهیل همکاری بین کارکنان آموزشی و تحقیقاتی فرهنگستان علوم پزشکی که افرادی سطح بالا و از نظر بین المللی شناخته شده هستند و دیگر مؤسسات جمهوری اسلامی ایران، آسیا- اقیانوسیه، اروپا و دیگر مناطق جهان، می تواند فضایی مطلوب را برای هم اندیشی و انتقال تجارب میان پژوهشگران و متخصصان طب سنتی در سطح ملی و بین المللی فراهم آورد.

پژوهش در زمینه طب سنتی و تدوین یک دائره المعارف بین المللی در زمینه طب سنتی با همکاری شرکای کرسی، حمایت از توسعه ظرفیت ها در زمینه طب سنتی، به ویژه از طریق ارائه آموزش های کوتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو تصویب شد

تأسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو تصویب شد