مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1396 ساعت 11:202018-01-15پزشكي

کمبودهایی که بزرگنمایی می شوند/اقدام برای 2 استان محروم جنوبی


معاون اجتماعی وزیر بهداشت از اجرای دو پروژه اجتماعی- بهداشتی در مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان و کرمان خبر داد.

- دکتر سیدمحمدهادی ایازی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به محرومیت و وضعیت نگران کننده رفاه در برخی استان های کشور، اظهار کرد: در برخی مناطق مردم از حداقل های رفاه و توسعه اجتماعی و فیزیکی نیز برخوردار نیستند.

یکی از این حوزه ها جنوب استان کرمان است؛ منطقه رودبار و جازموریان از محروم ترین مناطق آن است و نسبت جمعیت شهری به روستایی منطقه بسیار پایین و حدود یک به پنج است.

در حال حاضر وضعیت بهداشت و درمان این مناطق نسبت به دیگر زیرساخت های توسعه مطلوب تر است، اما به دلیل شرایط کلی منطقه و نبود سایر زیرساخت های لازم مانند راه های دسترسی مناسب، فاصله زیاد با مراکز استان، پراکندگی سکونتگاه ها و عدم تمرکز جمعیت و عدم آموزش و فرهنگ سازی لازم، کمبودهای بخش سلامت دچار بزرگ نمایی می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این منطقه 120هزارنفری، یک بیمارستان 32 تخت خوابه با سه تخصص داخلی، زنان و اطفال، 10 مرکز جامع سلامت، 48 خانه بهداشت، 2 تسهیلات زایمانی، 28 پزشک، 17 ماما، 15 مراقب سلامت، 6 کاردان و کارشناس بهداشت و 76 نفر بهورز فعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبودهایی که بزرگنمایی می شوند/اقدام برای 2 استان محروم جنوبی

کمبودهایی که بزرگنمایی می شوند/اقدام برای 2 استان محروم جنوبی