مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1396 ساعت 15:502018-01-14پزشكي

در مواجهه با اعتیاد همسر چه باید کرد؟


" یک روانشناس درباره رفتارهای مناسب در مواجهه با اعتیاد همسر گفت: ابتدا باید از وجود اعتیاد در طرف مقابل آگاه شده و اطمینان یابیم که بر اساس برداشت های ذهنی خودمان نیست.

علیرضا کریمی وکیل در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بعد از اطمینان به اعتیاد همسر باید بدانیم که شخص چه نوع ماده مخدر و چند روز در هفته و ماه از آن استفاده می کند، اظهار کرد: باید دید طرف مقابل اعتیاد دارد یا تفریحی مصرف می کند.

وی ادامه داد: وقتی می بینیم همسرمان معتاد شده، باید حتما مداخله کنیم و نخستین مرحله مداخله، صحبت با فرد معتاد است.

البته برای این کار باید نکته هایی را درنظر گرفت؛ نخست اینکه زمان گفت وگو باید در وقتی باشد که فرد خمار یا نشئه نباشد و ثبات رفتاری داشته باشد.

طرف مقابل هم باید در وضعیت آرامش و ثبات فکری باشد به عنوان مثال اگر فردی تازه متوجه اعتیاد همسرش شده، باید مدتی به خود فرصت دهد تا عصبانیت و تنش هایش فروکش کرده و بعد برای صحبت کردن اقدام کند.

کریمی وکیل افزود: به این ترتیب یک مصاحبه همدلانه آغاز می شود و با بیان احساسات و طرح سوال هایی دیگر همچون به نظرت این موادی که مصرف می کنی، چه تأثیری بر خانواده، شغل، درآمد، اخلاق، رفتار با بچه ها، رفتار با من و دیگران گذاشته یا می گذارد؟ به این ترتیب فرد معتاد به این آگاهی می رسد که این ماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مواجهه با اعتیاد همسر چه باید کرد؟

در مواجهه با اعتیاد همسر چه باید کرد؟