مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1396 ساعت 15:212018-01-14سياسي

اقتصاد مقاومتی بر اساس آیه عزت است


عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: اصل حفظ عزت مسلمین بر اساس آیه عزت در قرآن از دیگر اصول قرآنی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از قم به نقل از روابط عمومی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، حجت الاسلام محمد ابوطالبی در کرسی ترویجی اقتصاد مقاومتی در اندیشه و سیره علمای شیعه در تاریخ معاصر ایران که به همت گروه اقتصاد اسلامی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: اساس این پژوهش پیرامون بیانات و مواضع علمای دوران قاجار بوده است، زیرا در این دوره بیشترین مواضع در این حوزه اتخاذ شد؛ این پژوهش کمتر به مواضع علما در دوران پهلوی پرداخته است.

وی سپس به بیان مؤلفه های ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: مؤلفه ها و الزامات اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری شامل استفاده از کالای داخلی و پرهیز از کالای خارجی، کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی، مردمی کردن اقتصاد، قناعت و پرهیز از تجمل گرایی و ممانعت از خروج سرمایه ملی و افزایش ثروت و سرمایه داخلی هستند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به قواعد قرآنی در بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: قاعده نفی سبیل بر اساس آیه مشهور نفی سبیل یکی از مهم ترین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد مقاومتی بر اساس آیه عزت است

اقتصاد مقاومتی بر اساس آیه عزت است