مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1396 ساعت 10:112018-01-14پزشكي

کارشناس دارویی: استفاده از داروهای کدیین دار در اطفال بسیار مضر است


استفاده از فرآوردهای کدیین دار در افراد کمتر از 18 سال توصیه نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بهداشت و درمان "، یاسمین عتیقی کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اعلام کرد: بنابر اعلام FDA ،مصرف داروهای ضد سرفه و ضد سرماخوردگی حاوی کدیین در اطفال کمتر از 18 سال باید محدود شود.

عتیقی افزود: سازمان غذا و دارو آمریکا در حال تغییر محدودیت سنی تجویز این فرآورده ها است و هشدارهایی از جمله خطر سو مصرف ،اعتیاد،بیش مصرفی،مرگ ،تنفس آهسته یا سخت به لیبل این داروها اضافه خواهد شد.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو ادامه داد: کدیین از دسته داروهای اپیوییک است که در ترکیب با داروهایی مثل آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها به منظور درمان سرفه و علائم مرتبط با آلرژی یا سرماخوردگی وجود دارد.

عتیقی در پایان خاطرنشان کرد : سرفه ناشی از سرماخوردگی یا عفونت فوقانی تنفسی عموماً نیازی به درمان ندارد و در صورتی که درمان این سرفه ها در کودکی نیاز باشد ،می توان از داروهای جایگزین مانند دکسترومتورفان استفاده کرد.

انتهای پیام/ http://fna.

ir/a3bkhk نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس دارویی: استفاده از داروهای کدیین دار در اطفال بسیار مضر است

کارشناس دارویی: استفاده از داروهای کدیین دار در اطفال بسیار مضر است