مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1396 ساعت 18:502018-01-13دانش

سفیر ترکیه با رییس دانشگاه علامه طباطبایی دیدار و گفتگو کرد


رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران در دیدار با دکتر سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر مسئولان دانشگاه به گفت وگو و تبادل نظر در زمینه ارتباطات دانشگاهی بین دو کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از عطنا، در این دیدار که 20 دی ماه در سالن شورای ریاست دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، دکتر سلیمی در سخنانی با اشاره به اینکه مردم دو کشور دارای سابقه تاریخی مشترکی هستند، گفت: سنت های فرهنگی ایران و ترکیه بسیار به یکدیگر نزدیک است ولی متأسفانه آشنایی کمتری با هم در زمینه های مختلف دارند، مثلاً دانشگاهیان ما کمتر متفکران علوم انسانی امروزی در کشور ترکیه آشنایی دارند.

وی با بیان اینکه احتمالاً همین قضیه نیز در کشور ترکیه نسبت به ایران وجود دارد، افزود: اگر از دانشگاهیان ما درمورد نویسندگان ترکیه سؤال بپرسند شاید فقط عزیز نسین را نام ببرند، پس ضروری است تا هر چه سریعتر زمینه هایی را فراهم کنیم که حداقل دانشگاهیان در زمینه های متفاوت به خصوص علوم انسانی ارتباط بهتری با همدیگر داشته باشند.

دکتر سلیمی در ادامه به نشست های قبلی دانشگاه علامه طباطبایی با مسئولان دانشگاه های ترکیه اشاره کرد و یادآور شد: پروفسور یکتا سراج، رییس سازمان آموزش عالی ترکیه در یکی از این نشست ها گفت که دستور تاسیس مرکز ایران شناسی به نام حافظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ترکیه با رییس دانشگاه علامه طباطبایی دیدار و گفتگو کرد

سفیر ترکیه با رییس دانشگاه علامه طباطبایی دیدار و گفتگو کرد