مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1396 ساعت 10:552018-01-12فرهنگي

هنری که توانایی کاهش خسارت دارد


توماج دانش بهزادی با بیان آنکه آموزش تئاتر در مدارس می تواند آن را به عنوان مقوله مهم آموزشی در جامعه گسترش دهد، معتقد است که این هنر در حال حاضر علاوه بر خاستگاه سرگرمی توانایی کاهش خسارات و آسیب های بسیاری از کمبودها مانند فقر را به همراه دارد.

- خط باریک قرمز یکی از نمایش های حوزه کاربردی بخش خارج از صحنه (آف استیج) جشنواره سی و ششم تئاتر فجر است، که در آن جمعی از زندانیان کانون اصلاح و تربیت شهر زیبا با هدایت توماج دانش بهزادی، دغدغه و مشکلات مسیر زندگی خود را در قالب تئاتر روایت میکنند.

توماج دانش بهزادی، کارگردان این اثر طی گفتگویی با ایسنا با اشاره به اینکه "سه روز اول تمرین با این بچه ها را یکی از سخت ترین روزهای زندگی خود توصیف می کند،" گفت: با گذشت تنها چند ماه، آموزش تئاتر تاثیری در روح و جان این بچه ها گذاشته است که اکنون میتوانم این تمرین را یکی از بهترین خاطرات زندگی ام معرفی کنم.

او درباره دغدغه شکل گیری خط باریک قرمز این طور توضیح داد: سالها پیش زلزله بم حالی را در من ایجاد کرد، که می خواستم با بچه هایی که در آنجا آسیب دیدند، تئاتر کار کنم، ولی متاسفانه در آن زمان چنین امکاناتی نداشتم.

تا اینکه مدتی قبل با فردی آشنا شدم که مستندی درباره زندان زنان کار کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنری که توانایی کاهش خسارت دارد

هنری که توانایی کاهش خسارت دارد