مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1396 ساعت 14:052018-01-10سياسي

کدامیک از قاچاقچیان با قانون جدید «اعدام» نمی شوند؟


به دنبال طرح مجلس مبنی بر کاهش مجازات اعدام محکومان مواد مخدر ماده ای به قانون مبارزه با مواد مخدر الحاق شد که بر اساس آن برخی زندانیان محبوس ناشی از تولید، - حمل و فروش مواد مخدر مشمول تخفیف در مجازات اعدام می شوند؛ طرحی که از ابتدای مطرح شدنش موافقان و مخالفانی داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالیکه موافقان کاهش مجازات اعدام مدعی بی تاثیر بودن مجازاتها به عنوان عامل بازدارنده از قاچاق و تولید مواد مخدر هستند، مخالفان از جمله ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان می کرد کاهش مجازات قانون درستی نبوده و هزینه های گزافی از منظر امنیت و سلامت اجتماعی بر دوش نظام خواهد گذاشت و بهتر است از روش های دیگر محدودسازی و کیفی سازی مجازات اعدام قاچاقچیان موادمخدر همچون مصادره اموال آنها در کنار حبس، استفاده شود.

هرچند هر دو دسته دلایل خود را در این باره اعلام و بر آن پافشاری می کردند، روز گذشته بخشنامه ای در اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شد.

بر اساس این قانون شروطی برای مجازات اعدام قاچاقچیان و تولیدکنندگان مواد مخدر لحاظ شده است که خبرگزاری ایسنا در گفت وگویی با سعید صفاتیان، رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی برخی ابعاد این قانون پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدامیک از قاچاقچیان با قانون جدید «اعدام» نمی شوند؟

کدامیک از قاچاقچیان با قانون جدید «اعدام» نمی شوند؟