مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1396 ساعت 09:252018-01-06اقتصادي

ریشه ماجراجویی های درمانی


سفرهای درمانی و سلامت به سال های قبلا از میلاد مسیح برمی گردد، زمانی که حمام کردن یک روش درمانی به حساب می آمد، رژیم غذایی یک نسخه درمانی بود و طبیعت، - دوای درد شناخته می شد.

محمد علی فیاضی ـ کارشناس گردشگری ـ در یادداشتی با عنوان جاذبه های گردشگری سلامت در کشورهای جهان که در اختیار ایسنا قرار داده به ریشه های این نوع گردشگری در مناطق مختلف جهان درحالی پرداخت که سهم حال حاضرِ جهان از درآمد گردشگری سلامت با نزدیک به 10 میلیون تن جمعیت درحال جابه جایی به بیش از 150 میلیارد دلار رسیده، اما با این حال در تازه ترین گزارش، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ناموفق بودن ایران در گردشگری سلامت "اذعان کرده است.

در این یادداشت که بیشتر به سرمنشأ سفرهای درمانی در یک طبقه بندی جغرافیایی پرداخته شده، آمده است؛ پزشکی در کشورهای عربی اساسا متاثر از یونانیان و رومیان بوده، با این حال در قرون وسطای اروپا، پیشرفت های پزشکی در این مناطق به مراتب برتر بود و حتی امروزه، خاورمیانه یکی از مناطق عمده رشد گردشگری پزشکی است.

مصری ها بویژه روی بیماری های چشم متمرکز شده بودند و تصور می شود که خط چشم سرمه در ابتدا برای ضد عفونی کردن چشم و بعد به عنوان لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه ماجراجویی های درمانی

ریشه ماجراجویی های درمانی