مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1396 ساعت 07:502017-12-20سياسي

انتظار لازم از وحدت حوزه و دانشگاه در کشور محقق نشده است


رییس دانشگاه پیام نور استان همدان با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه هر دو لازم و ملزم یکدیگرند و در کنار هم کامل می شوند، اعلام کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک اصل مهم و ضروری برای تداوم نظام جمهوری اسلامی است.

- دکتر صفی الله صفایی در گفت وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه اخلاق بدون علم بی فایده است، افزود: کارکرد حوزه با اخلاق و کارکرد دانشگاه نیز با علم تعریف می شود که این دو در کنار یکدیگر کامل می شوند و بدون دیگری بی فایده هستند.

وی ادامه داد: حوزه مسیر کلی و ایدئولوژی نظام و دانشگاه نیز با راهکار علم و پژوهش شیوه رسیدن به این مسیر کلی را نشان می دهد که با توجه به ضرورت همبستگی این دو حضرت امام خمینی(ره) این موضوع را مطرح کردند.

صفایی با بیان اینکه متأسفانه در طول سال های اخیر انتظار لازم از وحدت و همبستگی حوزه و دانشگاه در کشور محقق نشده است، خاطرنشان کرد: هر دو طیف باید به این باور برسند که بدون دیگری رسالت خود را به خوبی ایفا نخواهند کرد اما متأسفانه هنوز چنین باوری در هر دو طیف ایجاد نشده است.

وی به ارائه راهکارهایی در زمینه ارتقاء وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: برگزاری همایش های مشترک، نشست و هم اندیشی از جمله مهمترین راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه است همچنین در صورت تدریس علمای حوزه در دانشگاه ها و اساتید دانشگاه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار لازم از وحدت حوزه و دانشگاه در کشور محقق نشده است

انتظار لازم از وحدت حوزه و دانشگاه در کشور محقق نشده است