مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1396 ساعت 12:102017-12-19پزشكي

یک ایرانی راه درمان «ام اس» را پیدا کرد


یک بیولوژیست ایرانی همراه دو دخترش که پزشک هستند، توانسته بعد از 11 سال مطالعه، برای اولین بار در دنیا آنتی ژن تشخیص ام اس را کشف کند و حالا در آستانه درمان این بیماری قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم، محمود صداقتی که مهندس برق دارد و در عین حال رشته بیولوژی را نیز آموخته است، در گفتگو با مهر، به جزییات کشف آنتی ژن ام اس پرداخت و گفت: این پروژه از 11 سال پیش یعنی در سال 1385 با مطالعه بر روی تمامی مطالعات و مقالاتی که در زمینه بیماری ام اس انجام شده بود، آغاز گردید.

وی با اشاره به 7 سال کار مطالعاتی، تاکید کرد: پس از آن به مدت 4 سال کار آزمایشگاهی بر روی پروژه را آغاز کردیم و در نهایت در سال 2016 میلادی، کشف روش تشخیص بیماری ام اس در انگلستان به ثبت رسید و حالا قرار است در فروردین 97، به چاپ جهانی برسد.

صداقتی با بیان این مطلب که 7 سال تمام مطالعات 100 سال اخیر در زمینه بیماری ام اس را جمع آوری کردیم و آنها را مورد مطالعه قرار دادیم، تاکید کرد: نتایج مطالعات 7 سال ما به این موضوع منتج شد که این بیماری به 6 گروه مختلف تقسیم بندی شود و ما موفق شدیم بین 7 تا 8 آنتی ژن اختصاصی بیماری ام اس را کشف کنیم.

این بیولوژیست با اعلام اینکه از سال 92 کار آزمایشگاهی بر روی این آنتی ژن ها را آغاز کردیم، ادامه داد: نکته ای که در مطالعات ما مورد توجه قرار گرفت،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ایرانی راه درمان «ام اس» را پیدا کرد

یک ایرانی راه درمان «ام اس» را پیدا کرد