مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 18:552017-12-18فرهنگي

عمارت ناصرالدین میرزا به مزایده گذاشته شد


معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از مزایده عمارت تاریخی ناصرالدین میرزا خبرداد و گفت: دومین مرحله مزایده این ملک به صورت قانونی انجام خواهد شد.

سپیده سیروس نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در حال حاضر اسناد واگذاری عمارت تاریخی ناصرالدین میرزا در اداره کل میراث استان تهران موجود است.

به گفته معاون میراث فرهنگی مرحله واگذاری این بنا در تاریخ 10 دی ماه انجام خواهد شد.

براین اساس عمارت تاریخی ناصرالدین میرزا پایتخت پس از پایان عملیات مرمت، توسط صندوق بازنشستگی کشوری به مزایده عمومی گذاشته شد.

همچنین در این خصوص روابط عمومی شرکت عمران و ساختمان تراز پی ریز که متعلق به سازمان بازنشستگی کشور در انتشار آگهی، عمارت تاریخی ناصر الدین میرزا که در محدوده ارگ سلطنتی تهران و حریم کاخ جهانی گلستان در خیابان ناصرخسرو، خیابان صوراسرافیل، کوچه ناصرالدین میرزا، پلاک 16 قرار داشته که این بنا در تاریخ 30 تیر 1384 به شماره 12214 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

همچنین خانه ناصرالدین میرزا در سال 1285 ه.

ق.

به فرمان وی با مساحت چهار هزار و 500 متر ساخته می شود که امروز تنها 918 متر از فضای بیرونی و حدود 870 متر زیربنا از عمارت مجلل آن باقی مانده است که از ویژگی های بارز این بنا می توان به چهارصفه بودن،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمارت ناصرالدین میرزا به مزایده گذاشته شد

عمارت ناصرالدین میرزا به مزایده گذاشته شد