مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 16:502017-12-18بين الملل

یک روزنامه آمریکایی: قدرت منطقه ای ایران چالش جدید آمریکا، عربستان و اسراییل است


یک نشریه آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت: ایران با افزایش نفوذ و قدرت خود در منطقه خاورمیانه توانسته است به شکل قابل توجهی ساختار قدرت در این منطقه را از طریق اقدامات عملی و پر خطر به نفع خود تغییر شکل دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه ساینس مانیتور در ادامه گزارش خود به مبارزات ایران علیه داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و نوشت: درعراق 44 گروه شبه نظامی شیعی وجود دارد که همگی آنها به رهبری ایران وفادار هستند.

در بغداد این باور به طور گسترده و کامل پذیرفته است که اقدام فوری ایران در ژوئن 2014 پیشرفت سریع نیروهای داعش را متوقف کرد و پایتخت عراق را نجات داد، در حالی که ماه ها برای پاسخگویی تعلل کرد و عراق را در شرایط اضطرار تنها گذاشت.

سخنگوی جنبش نجباء عراق معتقد است که اگر ایران نبود، الان داعش در مسیر خود قرار داشت.

وی در این باره گفت: پیروزی بر داعش یک پیروزی برای تمام بشریت است و به علاوه پیروزی برای ایران که از میدان نبرد علیه داعش در عراق، سوریه و ورای آن به عنوان یک ابرقدرت بی رقیب در منطقه با ظرفیت قدرت نرم و سخت بیشتر بیرون آمده است تا وقایع در خاورمیانه را بیش از آنچه در گذشته تجربه کرده بود، شکل دهد.

امروز، ایران توانسته است با اقدامات خود علیه داعش و تقویت متحدانش در دیگر کشورها، همزمان با کاهش رهبری آمریکا، رقیب خود عربستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک روزنامه آمریکایی: قدرت منطقه ای ایران چالش جدید آمریکا، عربستان و اسراییل است

یک روزنامه آمریکایی: قدرت منطقه ای ایران چالش جدید آمریکا، عربستان و اسراییل است