مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 14:252017-12-18فرهنگي

مرمت کاخ مروارید حدود 10 سال طول می کشد


سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز گفت: هزینه کردن برای مرمت کاخ مرواید تا قطعی نشدن وضعیت مالکیت آن منطقی نیست.

- حسین امین افشار در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: کاخ مروارید طی چند دهه آسیب های زیادی دیده و بخش های زیادی از آن تخریب شده است.

وی ادامه داد: شاید اگر اعتبار و امکانات لازم برای ساخت مجدد این کاخ وجود داشت، در نهایت این فرایند دو ساله به اتمام می رسید ولی برای مرمت آن بین پنج تا 10 سال زمان لازم است.

وی توضیح داد: البته باید گفت مرمت بناهای تاریخی تخریب شده در کل دنیا امری حساس و زمان بر است و تنها مختص کاخ مروارید نیست.

وی با اشاره به برخی موانع مرمت موجود در مسیر مرمت این کاخ ابراز کرد: به جز مشکلات اعتباری، هنوز تکلیف مالکیت این کاخ مشخص نیست و میراث فرهنگی طی سه سال گذشته تنها وظیفه نگهداری از این بنا را عهده دار شده است.

امین افشار توضیح داد: طی این مدت بیش از چهارمیلیارد تومان برای حفظ و جلوگیری از تخریب بیشتر این بنا توسط میراث فرهنگی هزینه شده ولی واقعیت این است تا مشخص نشدن وضعیت مالکیت این کاخ، هزینه کردن برای مرمت آن منطقی نیست.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز گفت: در حال حاضر میراث فرهنگی تلاش دارد وضعیت فعلی کاخ را به همین شکل نگه دارد و اجازه ندهد این بنا بیش از این تخریب و آسیب ببیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت کاخ مروارید حدود 10 سال طول می کشد

مرمت کاخ مروارید حدود 10 سال طول می کشد