مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 14:202017-12-18سياسي

باید حقوق شهروندی در جامعه به مطالبه گری تبدیل شود


یک حقوقدان در رابطه با منشور حقوق شهروندی گفت: یکی از شرایطی که یک مجموعه مقررات برای موضوعی تدوین می شود این است که باید این موضوع در سطح جامعه به مطالبه گری تبدیل شود.

- کامران آقایی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با ارزیابی اش درباره منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: این مسأله در دو ساحت قابل بررسی می باشد؛ اول از حیث مبانی نظری و تاثیر در سطح افکار عمومی، پرداختن نشریات، آشنایی و مهارت یافتن مردم با این موضوع می باشد که در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

به هر حال یکی از شرایطی که یک مجموعه مقرراتی برای موضوعی تدوین شود این است که این موضوع در سطح جامعه به مطالبه گری تبدیل شود.

وی افزود: به نظرم ظرف یک سال گذشته که البته زمان زیادی هم نیست تا حدودی اقداماتی انجام شده و اگر این روند ادامه پیدا کند می توانیم از حیث مطالعات غنی تر، و حتی دانش و مهارت بهتری هم داشته باشیم.

این حقوقدان در ادامه گفت: مسأله دوم از حیث عمل است، اینکه در چه سطحی به حقوق شهروندی عمل می شود که به نظرم در این حوزه کار زیادی باقی مانده، یعنی حداقل موضوع این است که در سطح سازمان ها، ارگان ها و مجلس آیین نامه هایی در رابطه با اجرایی شدن این منشور داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید حقوق شهروندی در جامعه به مطالبه گری تبدیل شود

باید حقوق شهروندی در جامعه به مطالبه گری تبدیل شود