مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 11:402017-12-18فرهنگي

عدم تعادل در چرخه سیاست گذاری و اکران فیلم ها


" جواد طوسی در روزنامه شرق نوشت: در شرایطی که یک ماه و نیم بیشتر به برگزاری سی وششمین جشنواره فیلم فجر باقی نمانده است، هنوز تعدادی از فیلم های بخش مسابقه (سودای سیمرغ) جشنواره سال قبل از جمله اسرافیل آیدا پناهنده، سد معبر محسن قرایی، فِراری علرضا داوودنژاد، بدون تاریخ، بدون امضا وحید جلیلوند، پشت دیوار سکوت مسعود جعفری جوزانی، کمدی انسانی محمدهادی کریمی، سوفی و دیوانه مهدی کرم پور، دیشب کی سحرو دیدی؟ فرزاد موتمن، ماه گرفتگی مسعود اطیابی، مادری رقیه توکلی و شماره 17 سهیلا محمود غفاری به نمایش عمومی درنیامده اند.

این در حالی است که همین امسال فیلم هایی اکران شده اند که در جشنواره قبل حضور نداشتند و اساسا برخی از آنها فاقد ارزش های کیفی بوده اند و به صرف گیشه داشتن (از نظر خنداندن تماشچی عامه پسند)، باب طبع سنیمادارهای تصمیم گیرنده هستند.

خب، این یک نمونه آشکار عدم تعادل و توازن در چرخه سیاست گذاری و اکران فیلم ها است و واقعا معلوم نیست که متر و معیار جامعه سینمایی ما در حال حاضر چیست؟ اگر این فیلم های در نوبت اکران مانده به لحاظ ارزش های کیفی شان در بخش مسابقه مهم ترین رویداد سینمایی سال قرار گرفته اند، پس چرا شرایط مناسب اکران برای شان فراهم نمی شود و بعضی از آنها به ناگزیر باید تن به نمایش عمومی در بدترین زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تعادل در چرخه سیاست گذاری و اکران فیلم ها

عدم تعادل در چرخه سیاست گذاری و اکران فیلم ها