مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1396 ساعت 09:552017-12-18پزشكي

ظرفیت رشته های علوم پزشکی بازنگری می شود


معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در برخی رشته های علوم پزشکی با کمبود نیرو مواجه هستیم، توزیع این نیروها نیز عادلانه نیست به همین علت ظرفیت رشته های علوم پزشکی برای یک دوره پنجساله بازنگری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، باقر لاریجانی افزود: مشکلات متعددی از نظر تعداد نیروهای متخصص در گروه های مختلف رشته های علوم پزشکی در کشور وجود دارد که بخشی از آن ناشی از سیاست های گذشته و بخشی ناشی از مشکلات جذب و بکارگیری نیروهای آموزش دیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود سالها ادغام آموزش پزشکی همچنان با کمبود پزشک، پرستار و کادر بهداشتی-درمانی در کشور مواجه هستیم و برنامه وزارت بهداشت برای رفع این مشکل چیست، پاسخ داد: این مشکلات در وزارت بهداشت بررسی شده است و با اجرای طرح نیازسنجی نیروهای بهداشتی-درمانی اکنون می دانیم که چه تعداد نیرو در رشته های مختلف در کشور وجود دارند، چه تعداد مشغول کار هستند، چقدر نیاز وجود دارد و پراکندگی این نیروها چگونه است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: علاوه بر آن، محاسبات مقایسه ای تعداد نیروی انسانی متخصص در رشته های علوم پزشکی در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه نیز در وزارت بهداشت انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت رشته های علوم پزشکی بازنگری می شود

ظرفیت رشته های علوم پزشکی بازنگری می شود