مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 18:102017-12-17اقتصادي

جایگاه گاز ایران در جهان شایسته نیست


نماینده سابق ایران در اوپک با تاکید بر اینکه جایگاه گاز ایران در جهان شایسته نیست، به تشریح وضعیت عملکرد ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گازی در جهان پرداخت.

- محمدعلی خطیبی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه گاز در ایران در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، تصریح کرد: چنانچه ذخایر گاز کشور را با ذخایر نفت مقایسه کنیم، متوجه می شویم که ذخایر گازی ایران در جهان اول است، اما در نفت در رتبه سوم یا چهارم قرار داریم.

به عبارتی دیگر در کشور ما، در حال حاضر گاز زیرمجموعه نفت است.

در حالی که این نفت است که باید زیرمجموعه گاز قرار بگیرد.

وی بر لزوم تشکیل وزارت گاز در کشور تاکید کرد و گفت: آینده انرژی جهان بر اساس گاز پیش می رود و تا زمانی که در کشور گاز زیرمجموعه نفت باشد، جایگاه واقعی خود را پیدا نخواهد کرد.

نماینده سابق ایران در اوپک با تاکید بر اینکه جایگاه گاز در ایران مغفول واقع شده است، افزود: اگر وزارت گاز راه اندازی شود، کار عجیبی صورت نگرفته است و در آن زمان گاز محور توسعه در کشور قرار می گیرد و در آن شرایط می تواند برای کشور درآمدزایی ارزی داشته باشد.

خطیبی با بیان اینکه جایگاه گاز در ایران از نظر ساختاری دچار مشکل است، افزود: ایران می تواند به شکل های متنوع از قبیل راه اندازی خط لوله LNG ساخت فرآورده های متشکل از گاز و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه گاز ایران در جهان شایسته نیست

جایگاه گاز ایران در جهان شایسته نیست