مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 16:502017-12-17اجتماعي

آمارهایی از رایج ترین آزارهای خیابانی علیه زنان


مدیرگروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی ایران با انتقاد از کمبود آمار در زمینه میزان آزارهای خیابانی برای زنان گفت: برخی از پژوهش ها نشان می دهند که 75 تا 98 درصد از زنان مورد آزار خیابانی قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهلا اعزازی که در همایش امنیت زنان در فضای عمومی صحبت می کرد، با بیان اینکه آزارهای جنسی همزمان با ایجاد شهرهای بزرگ آغاز شده اند گفت: در روستاها و شهرستان های کوچک به دلیل آشنایی میان مردم به میزان ناچیزتری شاهد وقوع چنین پدیده هایی هستیم اما در شهرها به دلیل گمنامی و کسوت اماکنی که افراد می توانند در آن حاضر شوند بیشتر شاهد آزارهای خیابانی هستیم.

جرم انگاری وسیع، از ایرادات وارد به لایحه خشونت علیه زنان وی با بیان اینکه فعالیت فعالان حقوق زنان، سازمان های مردم نهاد، خبرنگاران و پژوهشگران باعث مطرح شدن این آسیب اجتماعی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر آزار خیابانی زیرگروه خشونت در عرصه خصوصی، عمومی و نیمه عمومی مانند دانشگاه و محل کار قرار می گیرد.

لایحه خشونت علیه زنان در حال حاضر در دست قوه قضاییه است و یکی از ایراداتی که به آن وارد شده مربوط به جرم انگاری وسیع بوده است.

مدیرگروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی ایران با اشاره به اینکه آزارهای خیابانی در ابتدا نفی می شدند، تصریح کرد: در گذشته گفته می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمارهایی از رایج ترین آزارهای خیابانی علیه زنان

آمارهایی از رایج ترین آزارهای خیابانی علیه زنان