مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1396 ساعت 13:502017-12-17اقتصادي

ضعف رشد اقتصاد جهانی در سال 2018


بانک ملی قطر (QNB) پیش بینی کرد رشد جهانی در سال آینده 3.

5 درصد خواهد بود که کمتر از رشد 3.

6 درصدی در سال 2017 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه خبری گلف تایمز، بانک ملی قطر در یک تفسیر اقتصادی اعلام کرد که انتظار می رود اثر سه عامل عمده ای که به شتاب گرفتن رشد اقتصادی جهانی در سال 2017 کمک کردند، کمرنگ تر شود.

این بانک اعلام کرده است که سیاست های پولی انبساطی، تداوم رشد اقتصادی بالای چین و قیمت پایین نفت، سه عاملی بوده اند که به رشد اقتصاد جهانی کمک کرده اند ولی در سال 2018، اثر مثبت تمامی این عوامل بر روی رشد اقتصادی احتمالا کمتر خواهد شد.

سیاست های پولی به احتمال زیاد در سال 2018، دولت ها از شدت سیاست های پولی انبساطی خود حتی اگر نرخ تورم به حد مورد انتظار نرسد خواهند کاست.

انتظار می رود نرخ بیکاری در شماری از اقتصادهای بزرگ جهانی به کمتر از میزان هدف گذاری شده بانک های مرکزی این کشورها و به کمترین میزان خود از دهه 1980 تا کنون برسد.

این مساله هم اکنون نیز باعث شده است تا برخی از بانک های مرکزی بزرگ، برنامه هایی را برای کاهش سیاست های پولی انبساطی خود اعلام کنند.

بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد تا در سال آینده سه مرتبه نرخ بهره را افزایش دهد و 400 میلیارد دلار از حجم ترازنامه خود بکاهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف رشد اقتصاد جهانی در سال 2018

ضعف رشد اقتصاد جهانی در سال 2018