مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 17:552017-12-16اقتصادي

رمزگشایی از نرخ 3500 تومانی دلار در بودجه سال آینده کشور


البته دولت در لایحه بودجه 97، هزینه 1000میلیارد ریالی برای رفع تعهدات ناشی از یکسان سازی نرخ ارز در نظر گرفته است و برخی این موضوع را به قطعی شدن برنامه ارز تک نرخی در سال آتی تعبیر می کنند.

- پیشنهاد نرخ 3500 تومانی دلار در بودجه سال آتی به تعبیر برخی از اقتصاددانان، قطعی شدن برنامه یکسان سازی ارزی در سال 97 و تحقق وعده چندساله است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، بالاخره دولت از نرخ دلار در لایحه بودجه سال آتی رونمایی و آن را 3500 تومان اعلام کرد؛ گرچه هنوز تردیدهای فراوانی برای تایید و تصویب این نرخ از سوی نمایندگان مجلس وجود دارد، اما همین نرخ بسیاری از اهداف ارزی و بین المللی اقتصادی دولت روحانی برای سال 97 را نشان می دهد.

تنها کمی بیش از سه ماه دیگر به پایان سال جاری باقی مانده و این در حالی است که دولت وعده تک نرخ شدن ارز تا پایان سال جاری را داده بود وعده ای که طی این سال ها مسوولان اقتصادی دائما از آن یاد می کند و وعده اجرای آن را می دهند؛ وعده ای که تاکنون دولت موفق به عملیاتی کردن آن نشده است.

نرخ پایه دلار در بودجه سال جاری در حالی 3300 تومان تعیین شد که برای سال آینده 3500 تومان پیشنهاد شده است؛ نرخی که بسیاری از برنامه های اقتصادی و ارزی بر اساس آن تدوین و تعیین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی از نرخ 3500 تومانی دلار در بودجه سال آینده کشور

رمزگشایی از نرخ 3500 تومانی دلار در بودجه سال آینده کشور