مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 16:102017-12-16بين الملل

گره فروش هواپیماهای بویینگ و ایرباس به ایران باز می شود؟


سیاست های بازنگری دولت ترامپ و تدوین راهبردهای جدید آمریکا در قبال توافق نامه برجام، ممکن است روند فروش صدها فروند هواپیمای بویینگ و ایرباس به ایران را مختل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس گزارش های منتشر شده توسط بلومبرگ و به نقل از منابع آگاه، دولت دونالد ترامپ – رییس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا –قصد دارد به منظور محدود کردن فعالیت های ایران، اقدام به بازنگری توافق هسته ای برجام 2015 کرده و سیاست های جدید و مغرضانه ای را در قبال ایران در پیش بگیرد.

بدین ترتیب، احتمال می رود قراردادهای فروش صدها فروند هواپیماهای مسافربری ساخت شرکت های بویینگ آمریکا و ایرباس اروپا به ایران نیز تحت تاثیر قرار گرفته و یا به عبارتی دیگر ملغی شده و یا مختل شوند.

با اینکه منابع خبری بارها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اعلام کرده و بر این باورند که ایران به تعهداتش در توافق برجام برای کنترل برنامه هسته ای خود، عمل کرده است اما ترامپ خود مدعی است که ایران به روح برجام پایبند نبوده است و بارها اعلام کرده که توافق برجام به نفع آمریکا نبوده و ایران با حرکات شیطنت آمیز و حمایت از سوریه و یمن، خاورمیانه را بی ثبات کرده است.

همین طرز فکر و باور رییس جمهور آمریکا نیز موجب شده است که سیاست های بازنگری جدیدی را در قبال توافق برجام تدوین و طرح ریزی کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره فروش هواپیماهای بویینگ و ایرباس به ایران باز می شود؟

گره فروش هواپیماهای بویینگ و ایرباس به ایران باز می شود؟