مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 15:202017-12-16اقتصادي

بهبود عملکرد سیستم های حرارتی با نانوسیال ساخت محققان کشور


پژوهشگران دانشگاه سمنان با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) نانوسیالی را عرضه کردند که می تواند عملکرد رادیاتورها و سایر سیستم های حرارتی را به میزان چشمگیری بهبود بخشد، - ضمن آنکه می تواند جایگزین مناسبی برای سیالات عامل از جمله آب و روغن های مختلف در بخش سیستم های سرمایش و گرمایش صنایع باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیالاتی مانند آب، اتیلن گلیکول و انواع روغن ها به عنوان سیال عامل در صنعت و طراحی های مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از مشکلات متداول این سیالات کاربردهای عمومی، خواص ثابت و بسیار محدود حرارتی آنها است.

این سیالات قابلیت انتقال حرارت محدود و مشخصی دارند، از این رو حجم مشخص و بعضا زیادی از آنها باید درون سیستم های سرمایش و گرمایش به حرکت درآید که منجر به صرف هزینه های بالایی شود.

برای رفع این مشکل محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه امام حسین نانوسیالی را عرضه کردند که قادر به بهبود عملکرد رادیاتورها و سایر سیستم های حرارتی است.

دکتر محمد همت اسفه از محققان این طرح در این باره گفت: در صورتی که آب، اتیلن گلیکول و یا انواع روغن ها دارای ضریب هدایت حرارتی بالاتر و قوه انتقال حرارت بیشتر و یا با قابلیت مهندسی باشند، سیستم های مختلف مانند رادیاتورها حجم کوچکتری داشتند و در نتیجه در هزینه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود عملکرد سیستم های حرارتی با نانوسیال ساخت محققان کشور

بهبود عملکرد سیستم های حرارتی با نانوسیال ساخت محققان کشور