مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 14:452017-12-16سياسي

50 درصد پست های قضایی گلستان همچنان خالی است


رییس کل دادگستری گلستان بار دیگر با اشاره به کمبود قاضی در استان، گفت: کمبود قاضی بار مضاعفی را در رسیدگی به پرونده ها بر قضات ما تحمیل کرده است.

- 50 درصد پست های قضایی گلستان همچنان خالی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی هاشمیان در همایش ارزشیابی قضات اظهار کرد: هر چند در دو سال اخیر با توجه ویژه مسئولان ارشد قضایی کشور، قضات جدید به استان اختصاص داده شده اند، اما مشکل اصلی ما یعنی نیاز به قضات باتجربه در محاکم بدوی و تجدیدنظر به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: با وجود همه این کمبودها، تلاش جهادی همکاران ما سبب شده دادگستری گلستان در بخش هایی مانند الکترونیکی کردن پرونده ها ( cms)، کاهش پرونده های مسن، افزایش کیفیت رسیدگی ها و کاهش ورودی به محاکم از استان های برتر کشور باشد.

رییس کل دادگستری استان گلستان در ادامه سخنان خود به روند کاهشی جمعیت کیفری زندان های استان هم اشاره کرد و گفت: صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهادهای پیش بینی شده در قانون یکی از علل این کاهش است.

هاشمیان با تاکید بر اینکه مجازات زندان باید برای مجرمان سابقه دار و کسانی که تهدیدی علیه امنیت، جان، مال و ناموس مردم محسوب می شوند استفاده شود، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر با تغییر نگرش قضات، گلستان از استان های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد پست های قضایی گلستان همچنان خالی است

50 درصد پست های قضایی گلستان همچنان خالی است