مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 12:452017-12-16سياسي

ظریف: کشورهای منطقه با یک عطسه ترامپ می لرزند و با خنده اش سرخوش می شوند


حقوق بشر از دو بعد داخلی و بین المللی مهم است و هردوی آن با توجه به مفهوم تغییر قدرت در دنیا مد نظر ماست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدجواد ظریف در همایش انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران که به همت دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرکز فرهنگی شهید بهشتی در حال برگزاری است، گفت: ما غنی ترین منابع را در حوزه حقوق بشر در اسلام داریم اما تمرکز ما بیشتر در بحث اخلاق بود و غربی ها بر حقوق تمرکز کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی ادامه داد:­ بنابراین ما در تولید ادبیات حقوق بشر کمتر به این حوزه پرداختیم و خیلی موفق نبودیم البته این به آن معنا نیست که ما در حوزه حقوق بشر کم داریم بلکه به معنای این است که ما تمرکز دیگری داشتیم.

ظریف گفت: با توجه به شرایط ویژه بین المللی و جمهوری اسلامی ایران، حقوق بشر برای ما از دو بعد داخلی و بین المللی مهم است و هر دوی این ها با توجه به اینکه امروز در دنیا مفهوم قدرت در حال تغییر و تحول است، مد نظر ماست و دیگر نمی توان قدرت را فقط در قدرت نظامی یا اقتصادی خلاصه کرد.

وی افزود: زمانی قدرت یک کشور را با قایق های توپدار می سنجیدند که بعدا عامل اقتصادی به آن اضافه شد اما شرایط کنونی بین المللی ابعاد دیگری را به عنوان قدرت در میان دولتها ایجاد کرده است که در واقع این ابعاد جدید قدرت کشورها را افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: کشورهای منطقه با یک عطسه ترامپ می لرزند و با خنده اش سرخوش می شوند

ظریف: کشورهای منطقه با یک عطسه ترامپ می لرزند و با خنده اش سرخوش می شوند