مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 08:352017-12-16اقتصادي

آسیب زلزله به آثار تاریخی/ عمیق تر شدن زخم های بازار تاریخی زرند


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند گفت: زلزله های آذر ماه سال 96 باعث عمیق تر شدن زخم های بازار تاریخی زرند و دیگر آثار شاخص در شهرستان زرند شده است.

- آسیب زلزله به آثار تاریخی/ عمیق تر شدن زخم های بازار تاریخی زرند رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند گفت: زلزله های آذر ماه سال 96 باعث عمیق تر شدن زخم های بازار تاریخی زرند و دیگر آثار شاخص در شهرستان زرند شده است.

محمداسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا خواستار تسریع در امر مقاوم سازی بازار زرند شد و افزود: بازارهای تاریخی به عنوان پیشانی تاریخی زرند هستند در صورتی که موضوع مقاوم سازی راسته بازهای سه گانه زرند و بهسازی و بازسازی مغازه های بازار به تاخیر بیفتد ممکن است روزی برسد که حسرت همین اندک داشته های تاریخی که بر اثر خشم طبیعت محو شده اند بر دل شهر بماند.

اسلامی بیان کرد: سال گذشته در بازدید دکتر نوبخت از بازار زرند اختصاص مبلغ 10میلیارد ریال برای مقاوم سازی ابنیه تاریخی مورد موافقت قرار گرفت که بعدها این مبلغ به 5میلیارد ریال کاهش یافت اما هنوز تخصیص لازم صورت نگرفته است.

وی از قلعه دیوو در شعبجره و چهار برج یزدان آباد و برج زرندوییه و قلعه دشتخاک بعنوان شاخص ترین آثار تاریخی شهرستان یاد کرد که در اثر بلایای طبیعی در معرض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب زلزله به آثار تاریخی/ عمیق تر شدن زخم های بازار تاریخی زرند

آسیب زلزله به آثار تاریخی/ عمیق تر شدن زخم های بازار تاریخی زرند