مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1396 ساعت 08:202017-12-16سياسي

مهم ترین یافته های باستانشناسی سال 2017


از کشف بقایای شهری کهن زیر آب تا یافته های جذاب باستان شناسی و DNA انسان های اولیه؛ این ها مهم ترین اکتشافات باستان شناسی سال 2017 جهان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان علم باستان شناساسی در سال 2017 نیز موفق به کشفیات جذاب و مهمی در سراسر جهان شدند که برخی از آنها پرده از تاریخ و پیشینه بسیاری از موضوعات مورد مطالعه برداشته اند.

کشف بقایای شهر رومی نئوپلیس زیر آب باستان شناسان پس از چندین سال تلاش برای یافتن شهر باستانی نئوپلیس، موفق به کشف بقایای این سکونتگاه وسیع و 1700 ساله در سواحل کشور تونس شدند.

بر اساس آنچه امیانوس مارسلینوس ، تاریخ نگار رومی ثبت کرده، شهر نئوپلیس در قرن چهارم پس از میلاد بر اثر وقوع یک سونامی به زیر آب رفت.

این فاجعه طبیعی خسارات سنگینی به شهر اسکندیه در مصر امروزی و جزیره یونانی کِرته نیز وارد کرد.

اطلاعات کمی از شهر نئوپلیس در دسترس است، چرا که ساکنان آن در سومین و آخرین نبرد رومی (149-146 پیش از میلاد) از کارتاژ طرفداری کردند، اما در نهایت محاصره کارتاژ توسط رومی ها منجر به تخریب کامل شهر شد و با پایان جنگ موجودیت مستقل کارتاژ از میان رفت و این شهر به به کنترل رومی ها درآمد.

کشف بقایای معبد کهن آزتک ها و زمین بازی محققان علم باستان شناسی در ادامه بررسی های خود در سال 2017 موفق به کشف یک معبد دایره ای شکل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین یافته های باستانشناسی سال 2017

مهم ترین یافته های باستانشناسی سال 2017