مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1396 ساعت 12:562017-12-14سياسي

یازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت/سیدمحسن موسوی تلازم حق و تکلیف در شهروندی اجتماعی


شهروندی فعال، می تواند پرکننده شکاف کاذب بین حقوق و تکالیف شهروندی باشد و به واسطه این مفهوم است که تکالیف دولت و شهروندان در تحقق شهروندی اجتماعی با هم گره می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آیین و اندیشه "، یازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت توسط مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با حضور بیش از 700 نفر از جوانان و پژوهشگران طالب پیشرفت امروز صبح(پنج شنبه 23 آذر ماه) در محل همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد، سیدمحسن موسوی استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد در مقاله ای به تلازم حق و تکلیف در شهروندی اجتماعی پرداخت که در ادامه گزیده ای از آن می آید: *تلازم حق و تکلیف در شهروندی اجتماعی شهروندی اجتماعی یکی از ابعاد شهروندی است که در قرن بیستم و همزمان با شکل گیری دولت رفاه در مغرب زمین و سپس دیگر مناطق جهان گسترش یافت.

برخورداری از حداقل رفاه و امنیت مطابق با استانداردهای رایج یک زندگی مطلوب و دسترسی برابر به فرصت های آموزشی، بهداشتی، تأمین اجتماعی و خدمات ویژه از عناصر جدایی ناپذیر شهروندی اجتماعی به شمار میآیند.

مناقشات بسیاری تاکنون در مورد درجه شمول و شعاع گسترش حقوق اجتماعی-رفاهی و همچنین ملزومات دریافتهای رفاهی در مجامع علمی و سیاست گذاری درگرفته ودر این رهگذر طیفی از رویکردهای حداقلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت/سیدمحسن موسوی تلازم حق و تکلیف در شهروندی اجتماعی

یازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت/سیدمحسن موسوی تلازم حق و تکلیف در شهروندی اجتماعی