مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1396 ساعت 12:402017-12-14اقتصادي

رو زهای سلطه دلار بر بازار جهانی به شماره افتاده است


یکی از اساتید دانشگاه برکلی کالیفرنیا آمریکا اعلام کرد: سلطه دلار بر بازار جهانی ارز روبه زوال است و دیر یا زود شاهد همزیستی ارزهای گوناگون به عنوان ارز ذخیره کشورها خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از راشاتودی، بری ایچن گرین، استاد اقتصاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا گفت: به زودی شاهد شرایط عادلانه تری در بازار ارز جهانی و همچنین بازار جهانی خواهیم بود و دلار مجبور خواهد شد تا بخشی از سلطه خود را با یوآن چین و یورو تقسیم کند.

این کارشناس اقتصادی در کتاب خود با نام چگونه ارزهای جهانی عمل می کنند؛ گذشته ، حال، آینده که با کمک چند تن از کارشناسان اقتصادی بانک مرکزی اروپا شامل آرناد مِحل و لیبیا چیتو آورده است که ارزهای ذخیره خارجی برای کشورها در آینده نزدیکی با یکدیگر همزیستی خواهند کرد.

در این کتاب که طی ماه جاری منتشر شد، با استناد به اسناد جدید مربوط به ارز ذخیره خارجی بانک های مرکزی از سال 1910 تا 1970 و به خصوص با تمرکز بر سال های جنگ جهانی دهه های 1920 و 1930 شرایط کنونی ارزی جهان به چالش کشیده شده است.

این کتاب بیان می کند که شکل کنونی و سنتی برنده مالک همه چیز خواهد بود که بدین معناست که تنها یک ارز نظیر دلار باید بر بازار جهانی مسلط باشد، تغییر خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رو زهای سلطه دلار بر بازار جهانی به شماره افتاده است

رو زهای سلطه دلار بر بازار جهانی به شماره افتاده است