مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1396 ساعت 03:352017-12-14بين الملل

وزارت خارجه آمریکا: تا ژانویه درباره برجام کاری نمی کنیم


" سخنگوی وزارتخارجه آمریکا می گوید به نظرم ضرب الاجل بعدی درباره برجام در ژانویه است و فکر نمی کنم تا آن موقع کاری انجام دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، هدر نوئرت روز چهارشنبه این مطلب را در پاسخ به سوالی که مهلت 60 روزه کنگره درباره تصمیم گیری نسبت به تایید نکردن پایبندی ایران به برجام توسط رییس جمهوری تمام شده است، آیا ضرب الاجل دیگری برای کنگره وجود دارد یا باید منتظر نیمه ژانویه باشیم که ترامپ چه خواهد کرد؟ گفت: تا ژانویه درباره برجام کاری نمی کنیم.

برخلاف حمایت های جهانی از برجام به عنوان توافقی معتبر و چندجانبه بین المللی، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که همواره در شعارهای انتخاباتی برجام را بدترین توافق برای آمریکا می نامید، در 12 اکتبر (21 مهرماه) از تایید مجدد پایبندی ایران به توافق هسته ای خودداری کرد و این مسئولیت را بر عهده کنگره نهاد تا نمایندگان در بازه زمانی دو ماهه، درباره بازگشت تحریم هایی که تاکنون رییس جمهوری آن ها را متوقف کرده بود، تصمیم بگیرند.

این اقدام رییس جمهوری آمریکا بر اساس قانونی به نام اینارا (INARA) است که در قالب ایفای وظیفه نظارتی کنگره، رییس جمهوری را ملزم به ارائه گزارش مستند درباره پایبندی یا عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه آمریکا: تا ژانویه درباره برجام کاری نمی کنیم

وزارت خارجه آمریکا: تا ژانویه درباره برجام کاری نمی کنیم