مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 19:202017-12-13اجتماعي

تنها 25درصد مکان زندگی معلولان مناسب سازی شده است


رییس سازمان بهزیستی معتقد است که تنها 25 درصد مکان زندگی برای معلولان در ایران مناسب سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، محسنی بندپی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان جهرم گفت: در سه سال گذشته تاکنون راهبرد توسعه اقدامات پیشگیرانه در زمینه ی شیوع معلولیت ها و آسیب های اجتماعی از اولویت های این سازمان بوده است .

وی با اشاره به اینکه برای 75 درصد کودکان زیر یک سال اقدامات غربالگری در زمینه های شنوایی و بینایی و غیره انجام می شود، افزود: برای بیش از 3 میلیون کودک غربالگری چشم انجام می دهیم .

وی با بیان اینکه در بحث اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی اقدام و عمل بر عهده ی سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: سامانه ی تلفنی 09638 جهت مشاوره ایجاد شده است .

بندپی با بیان اینکه لایحه حمایت افراد دارای معلولیت توسط دولت تهیه شده است، اظهار داشت: تنها 25 درصد مکان زندگی معلولان مناسب سازی شده است که در این زمینه ها بسیار ضعیف عمل کرده ایم .

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه 3 درصد استخدامی ادارات باید از قشر معلولین جامعه باشد گفت: در صورت تخطی، طبق قانون با مسئولان ادارات برخورد می شود .

وی با اشاره به اینکه به خانواده هایی که دارای دو معلول به بالا هستند کمک هزینه تهیه مسکن اعطا می شود، تصریح کرد: تا کنون بیش از 11 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 25درصد مکان زندگی معلولان مناسب سازی شده است

تنها 25درصد مکان زندگی معلولان مناسب سازی شده است