مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 16:262017-12-13اجتماعي

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/74 راهنمای تدریس چیست؟


راهنمای تدریس، منابع و مواد آموزشی است که معلّم را در اجرای مطلوب برنامه درسی و تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در کلاس درس یاری می کند.

- "، در واژه شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف واژه راهنما/Guideline آمده است: مجموعه اطلاعاتی که برای تسهیل کاربرد روش یا روش های خاصی تدوین شده باشد و مسیر را به مخاطب نشان دهد.

شخص آگاه و واجد صلاحیتی که راهی را به دیگری نشان می دهد و او را راهنمایی می کند و طریق وصول به امری را به او نشان می دهد.

دلیل، رهنما، نشان دهنده راه، هادی، کسی که شخصی را به راهی هدایت کند، بلد، بلد راه؛ نقشه یا هر چیز دیگر که کسی از روی آن راه و مقصد خود را پیدا می کند.

راهنمای تدریس/Teaching Guide: منابع و مواد آموزشی که معلّم را در اجرای مطلوب برنامه درسی و تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در کلاس درس یاری می کند.

شخصی که در اصول نظری و عملی تربیت، متخصص است، این اصطلاح اغلب بر معلمان و استادان سازمان های تربیتی یا مراکز تربیتی اطلاق می‎شود تا از سایر معلمان مشخص شوند.

مربی یا معلم آموزش و پرورش (Pedagogy) یا متخصص در علم آموزش و پرورش (Educationist) یکی از اجزای مهم بسته آموزشی (کیت) که برنامه ریزان درسی آن را برای کمک به معلم در فرآیند تعلیم و تربیت آماده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/74 راهنمای تدریس چیست؟

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/74 راهنمای تدریس چیست؟