مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 15:252017-12-13سياسي

لزوم توجه به حدیث برای رسیدن به افق جدید در علوم انسانی اسلامی


رییس پژوهشگاه کلام اهل بیت(ع) عنوان کرد: برای رسیدن به افق‎های جدید در حوزه علوم انسانی اسلامی باید به حدیث نگاهی جدی داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث که در سالن همایش های مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، افزود: حدیث دارای جایگاه عالی در در دانش های اسلامی است؛ فقه، کلام، فلسفه و علوم انسانی به عنوان عرصه های دانش های اسلامی است که بدون درون مایه حدیثی امکان توسعه ندارند.

وی گفت: علوم و معارف اسلامی با استفاده از قرآن و بدون توجه به احادیث شدنی نیست؛ هر دانش سازی و ادعای نظریه اسلامی بدون توجه گسترده به پایه های قرآن و حدیث امکان پذیر نیست.

سبحانی با بیان اینکه معرفی دانش های اسلامی به ویژه دانش های شیعی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اکنون دنیا نیازمند معرفی تشیع است اما بدون شناخت حدیث امکان معرفی تشیع در سطح دنیا وجود ندارد.

وی یادآور شد: اکنون رقبای شیعه نیز به حوزه حدیث شناسی وارد شده اند و سهم بزرگی از فعالیت های خود را به مطالعات حدیثی در عرصه شیعه پژوهی اختصاص و برخی از کتاب ها و منبع های احادیث را به صورت گسترده مورد بررسی قرار داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به حدیث برای رسیدن به افق جدید در علوم انسانی اسلامی

لزوم توجه به حدیث برای رسیدن به افق جدید در علوم انسانی اسلامی