مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 14:552017-12-13اجتماعي

ترک تحصیل یسیاری از دختران عشایر خراسان شمالی


خراسان شمالی دارای بیش از 5000 خانوار عشایری با 2776 دانش آموز است که در فصول مختلف به مناطق ییلاقی و قشلاقی کوچ می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال تحصیلی دانش آموزان عشایر خراسان شمالی با کوچ به مناطق قشلاقی در استان گلستان آغاز می شود اما چیزی که در این میان بسیار زیاد به چشم می خورد محرومیت دانش آموزان از امکانات و فضاهای آموزشی است و این دلیل مهمی شده است که این دانش آموزان نتوانند به موفقیت های بالایی دست یابند و تعداد زیادی از آن ها حتی مجبور به ترک تحصیل می شوند.

دختران بیشترین بازماندگان از تحصیل در بین دانش آموزان عشایری خراسان شمالی محمد قنبرزاده رییس بسیج عشایری خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل یکی از مهمترین مشکلاتی است که در میان دانش آموزان عشایری خراسان شمالی به چشم می خورد، گفت: متاسفانه بازماندگی از تحصیل در میان دختران دانش آموز بیشتر از پسرها به چشم می خورد.

وی فقر فرهنگی را یکی از علل مهم بازماندگی از تحصیل در بخش دختران عشایری بیان کرد و افزود: برای حل این مشکل در سال جاری حتی دادستان نیز با خانواده های عشایری صحبت کرد تا به دخترانشان اجازه دهند ادامه تحصیل دهند.

قنبرزاده ادامه داد: استفاده از دختران به عنوان کمک دست خانواده و همچنین ازدواج زودرس آن ها موجب شده تا بیشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترک تحصیل یسیاری از دختران عشایر خراسان شمالی

ترک تحصیل یسیاری از دختران عشایر خراسان شمالی