مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 12:352017-12-13اقتصادي

زور واردکنندگان روغن پالم چربید یا مسئولان فراموش کردند؟!


واردات انواع روغن خام در هشت ماهه امسال افزایش چمشگیری نسبت به پارسال داشته و درحالی روغن پالم رشد 36 درصدی واردات را در بازار ایران تجربه کرده که برخلاف سال های گذشته افزایش واردات این محصول زیر ذره بین نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال های گذشته در پی اعتراضات وزارت بهداشت و سیاست گذاری های کنترلی صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی، واردات روغن خام به ویژه روغن پالم روند کاهشی داشت و در هفته های پایانی سال گذشته قاضی زاده هاشمی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - اعلام کرد که "وزارت بهداشت موفق شده واردات پالم را از 700 هزار تن به 350 هزار تن کاهش دهد و با وجود مخالفت های بسیار توانستیم به این هدف دست پیدا کنیم و این وزارتخانه در نبرد پالم سربلند بیرون آمد".

اما به نظر می رسد امسال این فرآیند برعکس شده است، چراکه براساس آمار رسمی منتشر شده در هشت ماهه نخست امسال بیش از 979 هزار تن انواع روغن خام به ارزش 862 میلیون و 460 هزار دلار به کشور وارد شده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 58.

87 درصد و 62.

03 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر روغن پالم نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است، چراکه در این بازه زمانی بیش از 335 هزار و 290 تن روغن پالم به ارزشی بالغ بر 267 میلیون و 620 هزار دلار به کشور وارد شده است که این محصول نیز 21.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زور واردکنندگان روغن پالم چربید یا مسئولان فراموش کردند؟!

زور واردکنندگان روغن پالم چربید یا مسئولان فراموش کردند؟!