مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 11:052017-12-13اقتصادي

صادرات 50 هزار تن سیب درختی آذربایجان غربی به خارج کشور


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات 50 هزار تن سیب درختی استان خبرداد.

- اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه که روند صادرات سیب در استان در سال جاری مطلوب است و همچنان ادامه دارد، اظهارکرد: از ابتدای فصل برداشت سیب در استان تاکنون در حدود 50 هزارتن سیب درختی به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، هندوستان و ترکمنستان صادر شده است .

وی ادامه داد: این استان به طور متوسط سالانه با تولید افزون بر یک میلیون و 200 هزار تن سیب درختی سهم 35 تا 45 درصدی سیب درختی تولیدی و قطب اول کشور را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است.

کریم زاده خاطر نشان کرد: در آذربایجان غربی هم اکنون یک سوم کل سیب کشور تولید می شود و هر چند کشت سیب در تمامی شهرهای استان صورت می گیرد، اما بیشترین آمار سطح و تولید سیب به ترتیب شامل شهرستانهای ارومیه، سلماس، اشنویه، نقده، مهاباد و میاندوآب است.

کریم زاده ظرفیت سردخانه های نگهداری سیب درختی در استان را بالای 850 هزارتن عنوان کرد و گفت: درحال حاضر 283 واحد سردخانه نگهداری میوه در استان وجود دارد که همه ساله 85 درصد از ظرفیت آنها پر می شود و امسال نیز 700 هزار تن سیب درختی در سطح سردخانه های استان ذخیره سازی شده بود که 50 هزار تن آن به کشورهای همسایه صادر شده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 50 هزار تن سیب درختی آذربایجان غربی به خارج کشور

صادرات 50 هزار تن سیب درختی آذربایجان غربی به خارج کشور