مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 09:352017-12-13بين الملل

دادگاه کیفری بین المللی از خودداری کشورها از عدم بازداشت عمر البشیر انتقاد کرد


دادستان دادگاه کیفری بین المللی برخی از کشورهای عضو این نهاد بین المللی نظیر اردن، اوگاندا و چاد را بابت خودداری از دستگیری عمر البشیر و تحویل او به این دادگاه به تضعیف "وجهه و اعتبار" دادگاه کیفری بین المللی متهم کرد.

- دادستان دادگاه کیفری بین المللی برخی از کشورهای عضو این نهاد بین المللی نظیر اردن، اوگاندا و چاد را بابت خودداری از دستگیری عمر البشیر و تحویل او به این دادگاه به تضعیف "وجهه و اعتبار" دادگاه کیفری بین المللی متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عمر البشیر، رییس جمهوری سودان به اتهام نسل کشی در منطقه دارفور در این کشور تحت تعقیب بوده و حکم بازداشت بین المللی برای او صادر شده است.

فاتو بنسودا، دادستان دادگاه کیفری بین المللی از شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرده و گفت: این شورا از دست زدن به اقدام علیه عمر البشیر و دیگر چهره هایی که به جرم علیه بشریت و جنایت جنگی در جریان درگیری های دارفور متهم هستند، شکست خورده است.

کشورهایی که در بازداشت این افراد کوتاهی کرده اند، نیز در این زمینه متهم هستند.

او اظهار داشت: قضات این دادگاه حکم داده اند که شکست اعضای دادگاه کیفری بین المللی در دستگیری البشیر و دیگر مجرمان تحت تعقیب این دادگاه به وضوح ناقض اساسنامه رم قلمداد می شود که پایه تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه کیفری بین المللی از خودداری کشورها از عدم بازداشت عمر البشیر انتقاد کرد

دادگاه کیفری بین المللی از خودداری کشورها از عدم بازداشت عمر البشیر انتقاد کرد