مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 ساعت 08:062017-12-13بين الملل

صدیقه احمدی چرا آمریکا دچار سردرگمی شده است؟


بسیاری از استراتژیست ها معتقدند آمریکا در منطقه و در برابر قدرت ایران دچار سردرگمی شده است و شکست هایی را تجربه می کند برای مثال میشل یانگ در یادداشتی در وب سایت موسسه د نشنال بیان می دارد آمریکا فاقد استراتژی برای مقابله با نفوذ منطقه ای ایران است.

- زمینه های شکل گیری فضای جدید شکل گرفته در منطقه به نبرد قدرتی بر می گردد که بین ایران و محور مقاومت و آمریکا و محور دولت های متحد و هم پیمان آن بر می گردد.

این زمینه ها از نزدیک به 40 سال پیش و به طور خاص طی یک دهه اخیر متنوع تر و محیط منازعه نیز وسیع تر شده است، به گونه ای که اینک نزاع بین ایران و آمریکا در منطقه ، صرفا نزاعی موضوعی و محتوایی نیست، بلکه یک نزاع میدانی است.

برای مثال در حالی که داعش نفس های آخر خود را در وضعیت میدانی در منطقه می کشید آمریکایی ها در آن واحد به دنبال تهدید سازی از ایران در منطقه برای آن چه خود عقب راندن ایران می نامیدند ، بودند.

این موضوع هم به وسیله آمریکایی ها به صورت مستقیم و هم توسط نایبان این کشور به صورت غیرمستقیم پیگیری شده است.

به سخنرانی ترامپ درست چند ساعت بعد از بیانیه قدس دقت کنید، چه چیزی از آن برآورد می شود؟ ترامپ تنها چند ساعت بعد از بیانیه قدس یا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، موضعی سرسختانه علیه ایران گرفت و بیان داشت برجام ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدیقه احمدی چرا آمریکا دچار سردرگمی شده است؟

صدیقه احمدی چرا آمریکا دچار سردرگمی شده است؟