مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت 18:202017-12-11اقتصادي

تامین نشدن حقابه تالاب ها از دلایل ایجاد کانون های گرد و غبار در خوزستان است


" مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از دلایل ایجاد کانون های گرد و غبار خوزستان را کاهش منابع آبی دانست و گفت: مدیریت آب به گونه ای که حقابه تالاب ها و هورها تامین شود به طورقطع میزان گرد خوزستان را کاهش می دهد.

فرهاد سرداری دوشنبه در حاشیه بازدید از کانون های گرد و غبار جنوب شرق اهواز در گفت و گو با ایرنا افزود: از 6 و نیم میلیون هکتار عرصه های خوزستان حدود یک میلیون و 270هزار هکتار آن بیابان است که حدود 700 هزار هکتار آن تحت تاثیر فرسایش بادی و 350هزار هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی هستند.

وی با بیان اینکه بحران گرد و غبار بهمن پارسال در خوزستان، سبب جدیت بیشتر برای مقابله با کانون های گرد و غبار ریزگرد در خوزستان شد ، اظهار کرد: زمین های جنوب شرق اهواز یکی از هفت کانون بحرانی در خوزستان است.

وی با تاکید بر اینکه 42هزار هکتار کانون فوق بحرانی در جنوب شرق اهواز وجود دارد افزود: قرار است در یک برنامه سه ساله این زمین ها به روش های مختلف تثبیت شوند.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه در جنگل های دست کاشت حدود 76 درصد سبزینگی وجود دارد گفت: در سال 1395 اعتباری معادل 300 میلیارد ریال در 2 بخش بیولوژیک و آب برای کنترل گرد و غبار خوزستان اختصاص یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین نشدن حقابه تالاب ها از دلایل ایجاد کانون های گرد و غبار در خوزستان است

تامین نشدن حقابه تالاب ها از دلایل ایجاد کانون های گرد و غبار در خوزستان است